Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

mandag, mars 17

Min største fiende

Her er min største fiende, nemlig vaskebøtta, som jeg titt og ofte må ta frem uansett motvilje og uvennskap. Den trekker bestandig det lengste strå, til tross for at jeg helst vil slenge igjen døra til bøtteskapet når jeg åpner den. Men jeg har forlengst funnet ut at motvilje mot husvask og egne krav om et ryddig og rent hus ikke forenes. Så da blir det å fyke rundt med vaskebøtta og samtidig drømme om alt det hyggelige jeg kunne gjort istedet. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor ingen har greid å konstruere et selvrensende hus. Man lager romferger og atomvåpen og masse andre avanserte greier, men husvasken forblir på det mest primitive nivå. Jeg ønsker meg et hus som er utstyrt med en knapp som kan trykkes på når jeg ønsker renhold i huset. Denne knappen skal utløse en mekanisme som gjør at all skitt og støv suges inn i et hull i veggen, og som etterpå utløser en grønnsåpeduft som gir den følelsen alle kvinnfolk får etter at husvasken er unnagjort. Mens denne prosessen pågår kan jeg selv gå en tur, ta frem malesakene eller gjøre noe annet meningsfylt. I påvente av denne geniale oppfinnelsen foretar jeg påskevasken.............

2 kommentarer:

Tussilago sa...

Åhhh...så befriende å lese om din vaskebøtte-vegring. jeg har det på samme viset. jeg elsker nyvasket hus...men greier ikke på noe vis å like selve vaksejobben. Den vokser i mine tanker til en enormt stor jobb, og motivasjonen daler... Så her sitter jeg og surfer...ett av hundre påfunn for å slippe unna;) Jeg har fri i dag, mannen jobber...og jeg inngikk i et svakt øyeblikk en avtale om at jeg skulle vaske..så skulle han gjøre hundre andre ting. jeg vet det var en god avtale.men likevel.

God påske til deg med nyvasket hus...fra meg som forhåpentligvis snart har påskevasket hus.

Sola skinner her i nord, og vi har masse snø...likevel er det vår i lufta;)

Forresten...ideen din var super...men jeg tenkte litt på kattepusen her i huset..som jo er som en stor lodott å regne..han hadde nok endten luktet furunål eller havnet i forsvinnings-sprekken sammen med kaninene...

Janne i Fagerlia sa...

Jeg tenkte ikke på de stakkars husdyra i min innbitte vaskeprosess og dertil ville ideer om alternativ husvask. Men du har antagelig rett.

God påske til deg også! Heldig du som har finvær! Her i Kristiansund har vi veksling mellom haglebyger, sludd, regn og torden. Med ganske små intervaller.......

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails