Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

fredag, mars 28

Amerikanske muffins


Nå er det lenge siden det har vært bakt muffins her i huset. Slike ting er så kjekt å ha i fryseren, så nå har jeg ihvertfall litt. Dette er en oppskrift jeg har brukt i mange år, og muffinsene blir kanskje litt tyngre og mer mettende enn mange andre muffinstyper. De blir ekstra gode om de deles og fylles med vaniljekrem, og får et strøk sjokoladeglasur på toppen.


Her er oppskrifta:

25 g smeltet margarin eller olje
1,5 dl. melk
1 egg
4 dl. hvetemel
2 dl. sukker
1 ts. salt
2 ts. bakepulver
2 - 3 ss. bakekakao

Sett ovnen på 225 grader. Bland hvetemel, sukker, salt, bakepulver og kakao i en bolle. Tilsett margarin eller olje. Visp sammen 1,5 dl. melk og egg, og bland dette i røren. Fordeles i muffinsformer, og stekes i nederst i ovnen i 18-20 min.


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails