Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

torsdag, september 11

Skappelgenser og noen nye Stikk-ut turer

På forsommeren strikket jeg Skappelgenser som skulle brukes på litt kjølige sommerdager. Denne modellen har farger i lyse sommerpasteller, og passet utmerke for denne årstiden. Tror jeg brukte den to ganger i sommer. Ikke fordi jeg var misfornøyd med genseren, men ganske enkelt fordi jeg ikke fikk behov for et slikt plagg.  Genseren ble liggende i skapet i påvente av kjøligere dager. Må innrømme at jeg nesten hadde glemt hele genseren, inntil jeg foretok en liten opprydding i garderobeskapet her om dagen. Nå skal nok "stakkaren" bli tatt i bruk snart. Kveldene begynner å bli kjøligere og høsten har umerkelig begynt å gjøre sitt inntog, til tross for at trærne fortsatt er bemerkelsesverdig grønne.  Som bildene viser, så valgte jeg fargetoner i lys rosa, blågrå og beige.



Sist helg tok vi noen Stikk-ut turer i Romsdal. Blant annet tok vi en tur opp til Bispevannet like under det store fjellet Bispen på toppen av Trollstigen. Fortsatt mange turister både fra innland og utland oppe ved dette kjente turistmålet. Må nok si at dette er en av de mest spektakulære fjellturene vi har begitt oss ut på. Turen var knappe 1,5 km lang, men i reltivt bratt og steinete terreng merket man godt at hjertepumpen hadde nok å gjøre. Kommer gjerne tilbake hit for å fylle drikkeflasken med bispevann.



På tilbakeveien fra Rauma tok vi en tur til Tusenårsvarden i Molde. Trodde dette var en rask og enkel tur, men der tok vi grundig feil. Belønningen var den fantastiske utsikten til fjell og fjord i Romsdal.



9 kommentarer:

Ruths datter sa...

Genseren ble fin med din vri. Fin tur det der. Finværet jager jo oss ut på tur.
Klem

Sylke Feldhusen sa...

Likte genseren og fargene du har brukt! Noen flotte turer du har hatt, skulle gjerne vært med på den første :)

Tovepia sa...

Så flink dokker e til å gå turer, nydelige bilder!
Nydelig genser også, og det blir nok bruk for den nå;)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Nydelig genser og herlige farger du har valgt!
Fantastiske turbilder,du er flink til å bruke naturen.
Finnes ikke noe bedre enn å komme seg ut på tur:)

Vform sa...

Underbara vyer du visar ... TACK!!
Trollstigen har jag kört för längesedan ... vet inte om jag vågar idag! :) Den var grym!
Jättefin jumper med sköna färger!
Ni är så välkomna till mitt land :)
Kram Vivan

Siddis back home sa...

flott genser og herlige bilder! Ha en fin kveld!

Barbros lille atelier sa...

Lekker genser du har strikket!
Blir nok deilig å ha nå når kveldene blir kjøligere:-)

Anonym sa...

Kjempefin genser og flotte naturbilder. :) Ha en fin uke.

helle sa...

Wow for nogen ture I går, og wow for din striktrøje!

Klem Helle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails