Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

søndag, januar 25

Vårdag i januar

Hvem skulle tro at vi fortsatt er i januar måned? Her på Frei er det ingenting som tyder på at vi er "midtvinters". Fuglene synger, og jeg har faktisk sett skjæra med kvist i nebbet. På min søndagstur i formiddag dukket ubevisst denne teksten(nedenfor) opp i mine tanker. "Danse mot vår", med Elisabeth Andreasson er absolutt en av mine favoritter, enten det går mot vår eller ikke, men i dag passet den helt fortreffelig. Selv om jeg ikke er noen ungdom lenger (som teksten omhandler), så tror jeg nok de fleste føler seg yngre og friere når vi går mot den lyse årstid.

Danse mot vår

Gjennom regnbuens glans
ser jeg himmel og hav
Og mens tankene flyr
våkner sanser til liv
Og jorden nynner sin egen sang

Jeg vil danse mot vår
kjenne hud møte hud
være ung i et nyfødt år
kjenne liv i min kropp
fra en sol som står opp
Jeg vil danse mot vår

I en blomstrende eng
vil jeg vandre av sted
og la sansene finne veg
Jeg har vårkjolen på
vinden stryker meg nå
Jeg byr deg en vals
Kom og dans med meg

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails