Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

fredag, januar 30

" Lysposer"

Det er stort forbruk av stearinlys nå i mørketiden. Lysene har jeg som regel lagret innerst i et skap på stua, og har mange ganger tenkt at dette var alt for tungvint. Lysene skulle ha vært mer tilgjengelige, slik at faren for kink i nakken ikke var overhengende hver gang en skulle tenne et par telys. Så da julen var over, satte jeg meg ved kjøkkenbordet med symaskinen, og sydde et par poser til oppbevaring av lys. Nå ligger disse i et trau på stua, og jeg slipper å være redd for å måtte bestille time hos kiropraktor. I tillegg til lysposene sydde jeg et par små punteputer i samme stoff.




4 kommentarer:

Unknown sa...

Steike, dem vart fin!
Ha ei god helg, klem fra Smøla.

Orlaug sa...

So fine posar du har sydd!
Eg hadde òg lysa i eit skap før, men etter å ha sydd slike lysposar står dei på peisen, lett tilgjengelege...slik likar me det.
Ha ei fin helg!

Anne sa...

kjempe fine poser du har sydd! Lurt å ha slike poser til lys:) Ha en fin helg!

johanne`s rom sa...

Så fine poser, veldig koselig det stoffet/fargene. Der fikk jeg en ide om hvor jeg kan legge dem ja - har et trau stående i spisestua, fint å få slike tips. Ønsker deg en hyggelig uke.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails