Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

søndag, juni 8

Rabarbrakake og rabarbrasaft


Nå har jeg i lengre tid gått og sett på den store rabarbraplanten som vokser i hagen. Har hatt dårlig samvittighet fordi jeg aldri bruker den til noe. Men i dag slo jeg til. Så nå blir det rabarbrakake med is til søndagskaffen. Nå er det slik at når man bruker rabarbra i bakst, må rabarbraen kokes i vann og sukker først. Dette blir god saft, om man siler den. Nå har jeg tømt saften over på flaske, og etter å ha fått avkjøling i kjøleskapet, er den klar for å drikkes.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails