Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

lørdag, juni 7

"Båttur til besvær"




I dag var det så varmt at min mann og jeg fant ut at vi skulle ta en båttur, for å litt avkjøling. Vi pakket mat og kaffe i den hensikt å spise ute på en av holmene i Freifjorden. Vi har en 16 fots plastbåt liggende i småbåthavna på Frei (øverste bilde viser deler av småbåthavna). Alt gikk etter oppskrifta, helt til vi skulle dra hjem igjen. Da var det klin umulig å start på Mercuryn. Vi dro og sleit i den forbarskede snora så svetten rant, men til ingen nytte. Motoren hadde tatt kvelden. Da var det bare en ting å gjøre, og det var å ta årene fatt. Det er ikke så lett med en båt som egentlig ikke er beregnet på roing. Da vi var kommet langt over halvveis, kom en båt som ville gi oss slep, men vi takket pent nei. Var vi kommet så langt, kunne vi like godt ro resten også. Etter en times tid, og flere vannblemmer i hendene, kom vi til slutt tilbake til småbåthavna. Eneste positive var at vi "reiste miljøvennlig". Avkjøling ble det ihvertfall lite av, heller stikk motsatt................

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails