Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

mandag, januar 5

Vottekavalkade

Godt nytt år! Egentlig er det vel noen dager siden det nye året startet, men i og med at jeg valgte å ta juleferie fra blogging, har jeg ikke vært innom her siden.

Mange av julegavene jeg gav bort i år ble hjemmelagede ting. Særlig ble det mange vottepar.  Har ikke husket å ta bilde av alle, men her er en liten kavalkade over de som ble foreviget.

Disse vottene er strikket etter "eget hode".  Pynt i form av heklet bånd og grove knapper.



Angrybirdvottene så jeg bilde av på nettet.  Hadde ikke mønster så jeg brukte en gammel grunnoppskrift og broderte deretter etter beste evne. Ikke enkelt å brodere "strikkemasker".






Vottene med flettemønster er en Dropsoppskrift. Vil kalle dette en "byvott". De er ganske smale, men fine på hånden.  De er strikket i Nepalgarn.




13 kommentarer:

Klarafina sa...

Så fine votter. Dekorativt med knapper....det må jeg prøve :)

Hantverkarglädje sa...

Så många par vantar du stickat och dessutom är de ju riktigt intressanta. Den här tiden är det ju åtgång på vantar och andra stickade plagg. Jag håller på med sockor och tänker att jag skall få lite mindre garn i lådorna. Ha en trevlig trettondag.

Sylke Feldhusen sa...

Så fine votter, Janne, jeg likte spesielt det øverste paret du har designet selv! Pynten er prikken over i-en, og garnet og knappene passer så godt sammen! Jeg hadde selv blitt glad for en slik gave ;)

Angry-birds-vottene var morsomme. Jeg er ikke noe glad i å brodere strikkemasker, men du fikk det jo fint til!

Birgitte sa...

Godt nytt år! De hjemmelagde gavene er best, for de ligger det så mye omtanke i syns jeg:) Alle vottene var fine! De øverste vottene var helt etter min smak da, med så fine detaljer:) ønsker deg et godt nytt år med mange fine håndarbeidsstunder.

Dordis kreative glede sa...

Heldige er de som har fått votter fra deg! :) Artige og fine! Litt lenger ned fant jeg også en veldig fin stjernelenke på juletreet - så smart!! Godt å se at du fortsatt er like kreativ. Riktig godt nytt år, klem fra Dordi

Siri sa...

Så fine votter, da! Og så fint det ble med knapper. Godt nyttår, forresten:-)

Janne sa...

Hei og godt nyttår!!
Utrolig flotte votter du har laget!
Ha en fin fin kveld!
Klemmer fra janne

Vform sa...

Hej Janne och god fortsättning på nya året!
Fantastiska vantar du stickat!!
Säkert trevligt att både ge och få!
Angry Birds skulle vara perfekt åt mina "småflickor" :)
Dock vill det bli sockor, som alltid behövs!
Ha en bra dag!
Kram ♥

Elin sa...

Vad härligt att kunna skapa så fina vantar! Jag önskar jag kunde det också - men tiden räcker inte till att lära sig allt :)

Tovepia sa...

Kjempefine votter!
Artig de med angry bird:)
Jeg har en tendens til å tove alle votter, men kanskje jeg skulle prøve meg på noen andre..flott var de ihvertfall!
ha fine januardager, klem;)

InGa sa...

Så mange fine vottepar du har strikket. Alltid morsomt når man kan lage en egen vri på det hele.
Godt Nytt år til deg også.

Edny sine puslerier sa...

Knallfine votter alle sammen! Veldig tøff pynt på de øverste. Gode tanker går sikkert til deg hver gang de er i bruk;) Takk for tipset om å koke pinnekjøttet på poteter;)

Eli Kristin Magnussen sa...

Nydelige votter :) Kjekt å få og iallfall kjekt å gi bort! Artige de med angry bird på. Hadde falt i smak hos et par små her i huset ^_^

Fin uke til deg! ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails