Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

mandag, januar 12

Auksjonskjøp i ny drakt

Å dra på auksjon er noe av det mest spennende jeg foretar meg. I hovedsak er jeg på utkikk etter gamle håndarbeider eller ting som har med håndarbeide å gjøre. Men ikke så rent sjelden blir det også med andre ting hjem. I høst fikk jeg tilslaget på en skammel som tiltalte meg svært med sin vakre fasong. Den var trukket med et kjedelig møbelstoff i blått, så jobben for meg ble å trekke den om. Da fikk jeg igjen benytte et av mine samleobjekter - nemlig et fint broderi i Petit Point. I tillegg brukte jeg et velurstoff som jeg dekorerte med trykk fra trykkblokk (vanligvis brukt til skinnfell). Ble ganske fornøyd med resultatet, og skammelen er nå i daglig bruk.  Dessverre glemte jeg å ta bilde før omtrekking.








5 kommentarer:

Klarafina sa...

Flott skammelig! Det broderiet har jeg sydd en gang for mange år siden. Det er montert i ramme, men står stuet bort i kjelleren. Kanskje jeg tar det fram en dag.

Klarafina sa...

SKAMMEL skulle det jo være. Hersens staveprogram!

Vform sa...

Vilken fin idé!!
Du är händig med allt du företar dig, Janne :)
KRAMAR ♥

Sylke Feldhusen sa...

Spennende kombinasjon, Janne!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Vakker ble den!
Og de flotte beina, ble super med nytt trekk med broderi:)
Flott jobb!

Fin dag til deg!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails