Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

mandag, januar 26

Heklet lue og et hjerte av rakved

Nå har jeg endelig fått minket litt (men bare litt) på garnlageret mitt.  Denne lua er heklet av overskuddsgarn fra retrojakken som jeg strikket i høst. I og med at jakken ble strikket i Nepal fra Drops, så er lua selvfølgelig heklet av samme garntype. Mønsteret er hentet fra heftet "Enkel hekling" fra pt.
 




Det begynner å bli ganske lenge siden jeg har jobbet med rakved, men plutselig fikk jeg igjen inspirasjon til å jobbe med dette trivelige materialet. Ikke overaskende ble det igjen skåret ut et hjerte. Dette fikk litt shabby dekor i form av hvit grunning, spraymalet heklehjerte og noen malte ranker.








8 kommentarer:

Birgitte sa...

For en frisk og stilig lue! Nydelig hjerte med fine detaljer:)

Hantverkarglädje sa...

Ja visst känns det bra när man får något nystan mindre i garnlagret och din mössa blev ju helt suveren.
Att ha tillgång till drivved som material till olika saker är nog en rikedom. Jag önskar riktigt mycket att jag hade tillgång till sådant men här finns nästan ingen drivved någonstans.
Allt vad du gör av drivved blir ju så vackert. Ha det så gott.

Sylke Feldhusen sa...

Morsom lue som holder ørene varmt! Og hjertet likte jeg spesielt godt. Minner meg om at jeg har en del rakved liggende, men det er liksom ikke helt min greie... (ennå) ;)

Ruths datter sa...

Hjertene dine er superfine,og den lua likte jeg. Det er vel Nepal du har brukt da. Mykt fint garn.
Klemz

Tovepia sa...

Likte lua di godt, ei skikkelig gladlue!! Så synd jeg ikke kan bruke Nepal til luer pga kløe på alle, men et godt garm!
Flott hjerter også:)
Klemmings;;)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så flott lue!
Den var sprek og fin:)
Og vakkert hjerte også!

Ønsker deg ei fin uke videre!

reSIRIkulert sa...

Ser ut som ei god hue, og me treng nokre friske fargar på denne årstida, tenkjer eg ;)
Hjarta var vakkert; du tryllar noko fint fram i det meste.

Humlehagen sa...

Så mye fint og kreativt her hos deg! Kjempefin lue! Lagt meg til som følger og gleder meg til å følge med på bloggen. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails