Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

torsdag, oktober 16

Hekla vafler

På en liten visitt i Molde i høstferien, var vi innom butikken Inspirerende Hobby. Her falt jeg pladask for bordskånere som var heklet som en vaffelplate. Med tykke pinner og tykt garn kom dette lille prosjektet raskt i havn. Passer utmerket til en liten gave eller en gevinst.

Her er en vaffelplate som har farge tilnærmet original vaffelrøre. Kanskje litt mørkere .......



Den lille vaffelplaten er heklet av dobbelt garn. Det gjelder å få brukt opp garnrester også.


Her er en vaffelplate laget av en litt mer uvanlig røre. Den ble turkis.


Når det er slutt på vaffelrøren må man ty til alternative løsninger. Dermed kan det skje at vaflene blir rosa i kantene.


13 kommentarer:

Klarafina sa...

Fine! Nå fikk jeg lyst på vafler til frokost :)

Marianne sa...

De var fine, morsomt med en ny vri:-) Mye fint her hos deg, så nå har du fått en ny følger. Ha en fin dag! Hilsen fra Marianne

Vform sa...

Åh, så god ... hm, jag menar superfin våffla :)
Riktigt trevlig liten duk :)
Ha en fin helg!
KRAM ♥

Annelis hantverk sa...

Så vackra dom är!
Ha en bra dag!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så fine de er!
Kjekk måte å bruke opp garnrester på:)
Og veldige kreativt å lage slike vaffler;)

Ønsker deg ei flott helg!

helle sa...

Så hyggeligt at have lidt håndarbejde i hænderne, ligner jo faktisk også vafler!!

God weekend
Helle:-

anneskreative sa...

Koselig prosjekt.
Enkelt også.....når en bare ser ideen.

Birgitte sa...

Så stilige bordskånere! På Inspirerende hobby er det alltid så mye fin inspirasjon:)

reSIRIkulert sa...

Hærleg hekling!

Edny sine puslerier sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Edny sine puslerier sa...

Så morsomme disse var! Jeg var innom der i går, men så dem ikke da. Men jeg så mye annet;)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Janne! Så morsomt dette var, og veldig fint for vekta! Hi, Hi! Ønsker deg en fin søndag! Klem Cathrine :-)

Tove E sa...

Heia, å så søte vaffler :)
Tror jeg må prøve meg på noen jeg også, har ikke vaffeljern ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails