Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

søndag, januar 17

Babushka og award

Babushkadukkene har bestandig fascinert meg, faktisk helt siden jeg var liten jente. For en stund siden kom jeg over klippemønster på babushkadukker. Så i går dro jeg fram mine hauger med papir for å lage tags med babuskamotiv. Først ble selve kroppen klippet ut, deretter ansiktet. Hår, øyne, nese og munn er malt på med pensel (tusj kan også brukes). Litt "knappedekor" ble brukt til stasj. Limte deretter dukkene på tags. Disse ble ganske store, og kan fungere som gratulasjonskort.




For et par år siden var vi i Bulgaria. Her befant jeg meg plutselig inne i en butikk som solgte kun babuskaer. Der var tusener av dem i all slags dekor og farger. Her er de jeg kjøpte med meg hjem.....

Award fra Tove - tusen takk!

Vil anbefale å ta en tur innom bloggen hennes "Livet i farger", og se alle de spesielle bildene hun maler. Tove var en av de første bloggvennene jeg fikk da jeg opprettet bloggen min. Nå har det seg slik at jeg allerede har mottatt to slike awarder tidligere, og således svart på de 7 spørsmålene som følger med awarden. Så jeg velger derfor å la disse ligge denne gangen. Men tusen takk Tove!

18 kommentarer:

Birgitta sa...

Vad fina dina babushka är.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Tovepia sa...

Virkelig flott bruk av dine babushkaer!
Fascinerende dukker dette;)
Jeg har kommet hjem etter min vannløse helg..er ikke skapt for slikt hytteliv lenger;)
Ha ei god uke ogklem fra meg;)

Hilde sa...

Så flotte tags du har laget! Jeg liker også disse dukkene godt, og har fått et sett fra russland og et fra praha... Har aldri vært på disse stedene selv, men dukkene står så fint i en hylle jeg har.
Dine dukker var veldig fine - mine er av det mer fargerike slaget...
Hilde

http://kalimerablogg.blogspot.com/ sa...

Heisann og takk for fin kommentar hos meg - heheh, ja det er mannfolk vi skulle vært i vårt neste liv.

Flotte tags du har laget - de dukkene husker jeg selv fra min barndom - herligt!

Klem fra Helen

Barbros lille atelier sa...

Så nydelige tags du har laget! Har alltid vært fascinert av sånne babushka selv. Dukkene dine var virkelig fine!

Klem

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine merkelapper.GRATULERER med Awardene.De fortjener du.Du har en kjempefin blogg.Ønsker deg en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil..

Shabbycharm sa...

Hei på deg...
ja nu er jeg tilbake,iallefall for en stund håper jeg.
Det har värt en ufrivillig ferie spör du meg...hehe.Har så mange blogger jeg må titte på,spennende å se hva som har skjedd hos dere.
Ha en fin mandag.
klem bella

Merethe sa...

Det var noen flotte babushka kort du hadde laget. :)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

De tagsene ble virkelig flotte!
Kreativt og vakkert til presanger:)
Tror vi har noen slike dukker stående, men at det mangler noen av dem..
Ha ei flott uke videre!

oline's skattekammer sa...

Grattis med award, vel fortjent! Tagsa dine ble så fine, selv om det er litt uvant motiv her hos oss! Har selv vært inne i en slik butikk i Bulgaria, hylle etter hylle med de skjønneste babushkaer, men kjøpte ingen jeg da, klarte rett og slett ikke å bestemme meg, men liker best de som er litt mer avdempet i fargene, ala dine. Skremmende opplevelse du hadde med strykebrettet ditt da! Nei, husmoryrket er en risikosport! Har bedrevet litt av det idag, og heldigvis ble det ingen skader! Kos deg!

Vform sa...

Vilken fin ide´! Du är så duktig att sätta ihop olika material och sedan "bara" måla lite till så är det klart :0)
Jättefina!

Ha det bra i veckan!
Kram Vivan

Unknown sa...

Åh, jeg elsker babuskaer! Jeg hater typiske souvernirer, så jeg kjøper en babuska i alle land jeg har vært innom istedet. Har nå vært på leting etter et litt retro-babuska stoff som jeg skal lage gardiner til rommet til minstemor av, men jeg finner ikke...kanskje du har gode råd?

Torilpia sa...

Så fine de var .. :o)

Babushkaer er nydelige - jeg har også alltid likt disse dukkene godt :o) Ungene kjøpte slike mini-versjoner når vi var i Tromsø for mange år siden.

Ha ei super uke - klemmer!

Mitt hvite hus sa...

Så skjønne tags du har laget.. en moro vri på det ..og puten under var rå stilig... så flink du er..

Klem Kerstin

yesheimen sa...

Guri meg så fine de tagsene var! Så forseggjort og fine. Blir fristet til å prøve, men jeg har ikke nok utstyr for hånden nå. Men du er flink altså.
Grattis med award, den fortejner du.
Herlig babushka du har.
Ha en fin kveld videre.
Klem Ann<3

Tino sa...

Så fine babushkaer du har. Vi har også kjøpt med oss fra ferie i Bulgaria.
Gratulerer så mye med award.
Ha en fin kveld videre!
Klem Tino :)

Ruths datter sa...

Takk for kommentar hos meg.Koselige dukker dette. Jeg har en jeg også med masse farger.
Ønsker deg en fortsatt fin uke

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Babuska hos deg også, ser jeg! Så fine merkelapper du har laget! Jeg husker min mormor hadde slike babuska-dukker, som vi barna lekte med!

Klem Cathrine :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails