Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

tirsdag, september 16

Skinnfellsying

Nå er det snart klart for skinnfellsying igjen her på Frei. Har hatt to flotte brune pelssauskinn liggende ganske lenge nå, og til helgen braker det løs. Da møtes en hel gjeng med damer for å sy skinnfell. Vi har kyndig veiledning av Bente som er formingslærer, og som jobber på skolen hvor jeg er ansatt. I og med at jeg også sydde skinnfeller i fjor høst, og har litt peiling på hvordan dette foregår, har jeg tyvstartet litt hjemme denne gangen.

Her er skinnene før de har stiftet bekjentskap med saksa.


Kjøkkenbordet er et ypperlig sted for mange slags aktiviteter, også for tilklipping av skinnfell (dette til tross for at jeg har hobbyrom).

1 kommentar:

Käranån sa...

Klipper du sönder skinnet??? Det ska bli spännande att se hur detta slutar, har inte sett hur "skinnfellsying" går till tidigare.Hoppas du visar bilder på hur du gör...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails