Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

lørdag, august 30

Donna Baccalao


I går var jeg så heldig å få bli med på den nyoppførte operamusicalen Donna Baccalao her i Kristiansund. Fremføringen foregikk på det nybygde amfiet på Vikaneset på Frei. Historien er hentet fra klippfisktiden i Kristiansund, og vi møtte klippfiskkjerringer, latinere som kom til byen for å kjøpe fisk, klippfiskeksportører, allmuen, adelskapet og en hel masse andre aktører. En stooooor opplevelse for de femtenhundre publikummere. Musicalen startet kl. 21.00 om kvelden, og jeg skjønner nå hvorfor. I mørket fikk man ved bruk at lys og lydeffekter fram et utrolig stemning, som vanskelig kunne ha latt seg framkalle på dagtid.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails