Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

fredag, mai 2

En kombinasjon av akrylmaling og collage


For minst et år siden kjøpte jeg en pakke servietter med motiv av Mona Lisa. Har bestandig vært fascinert av dette maleriet, og har gjennom årenes løp kjøpt flere ting med motiv av henne. Denne gang ble det altså servietter. Men jeg har ikke hatt råd til å bruke dem, inntil jeg kom på at jeg skulle prøve å lage en slags collage med utgangspunkt i dette serviettmotivet. Så det startet med at jeg limte overkroppen til Mona Lisa (det var bare overkroppen på serviettene) på et stort lerret, og malte deretter underkroppen med akrylmaling. Deretter ble det benyttet både glansbilde og flere servietter. Men jeg tror nok kanskje det ble litt mer "maleri" enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt. Collage var ikke så enkelt "å sette sammen" som jeg trodde.
Og slik ble resultatet ..................

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails