Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

lørdag, januar 5

Trollkjerring


Lånte Lisbeth Jensens bok "Nisser og engler" på biblioteket. Dette var ei artig bok som inspirerte meg til et forsøk på å lage trollkjerring. Har ikke prøvd å forme ansikt på denne måten før, så det var spennende å se hvordan sluttresultatet ble. Ansiktet ble oppbygd på en isoporkule ved hjelp av Hobby Clay, som er en type leire som skal lufttørkes. Deretter ble ansiktsuttrykk påmalt med hobbymaling, for så å få et strøk lakk. Håret er rester etter skinnfell som jeg sydde i høst. Nå gjenstår bare klærne. Men det blir kanskje den største jobben.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails