Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

tirsdag, juni 23

Flere kluter

Her strikkes fortsatt kluter. Jeg har ikke vært så ivrig på klutestrikk tidligere, men etter å ha strikket flere kofter var det greit med mindre og lettere håndarbeide.  I tillegg er klutearbeide kjekt å ha i veska om man skulle få litt ledig tid. Her er kluter etter oppskrift av Bitta Mikkelborg. Mønsteret heter Twin Peaks.



Rabarbraen er nå klar for innhøsting. Jeg har fortsatt rabarbra i fryseren fra i fjor, så i år blir det nok saft istedet.  Har allerede laget noen liter.  Rabarbrasaft er meget enkel å lage. Rabarbrastilken kuttes i biter (uten å renskes), og kokes sammen med en god slump sukker. Deretter siles saften, avkjøles, og helles over på flaske.  Oppbevares i kjøleskapet og drikkes iskald.


Jeg tar nå sommerferie fra blogging for en stund. Selv om vi her på Nordmøre har hatt svært få dager som kan minne om denne årstiden, er det godt med ferie likevel.

God sommer til alle som besøker meg her inne!

6 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Jag blir riktigt sticksugen på disktrasor när jag ser dina. Du har så fina färger och mönster att jag tänker de måste vara prydnadstrasor.
Håller med om att de passar perfekt när man vill syssla med något i bilen eller lite varstans. Just nu virkar jag ugglor men de är så pilliga att det är inte helt roligt.
Ha det gott även i vår svala sommar.

Tovepia sa...

Denne kluten likte jeg godt også, men jeg ga meg tidlig i denne alongen fordi jeg orker ikke følge mønster på strikking av kopptuer:D
Ekstra artig å gi bort slike flotte kluter da;)

Torilshusoghage sa...

Kjempefine!
Alltid kjekt å strikke slike:)
Og rabarbrasaft har jeg jeg aldri prøvd ..ser veldig flott ut I det glasset:))
Ønsker deg god sommer, så får vi satse på at vi blir avsett med noen dager I år også;))

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Så fine kluter, og fint mønster! Jeg strikker også kluter nå, så det var et fint tips! Det er fint å ta en pause fra bloggingen, og jeg vurderer det samme! ønsker deg og dine en kjempefin sommer, og så får vi håpe at sommervarmen snart kommer for fullt! Klem Cathrine :-)

Edny sine puslerier sa...

Dette mønsteret var veldig fint på kluter, eller koppetvoger, som vi sier. Rabarbrasaft har jeg glemt eksisterte. Delikat farge;) Der satte du meg på en idé. Kanskje jeg tar med meg noen stilker når jeg besøker mor i morgen, så kanskje det blir saft;) Riktig god sommer til deg! Vi må no tro at sola blir flittigere fremover.

Ruths datter sa...

Så flotte kluter. Så hos en annen blogger at hun har strikket sånne og bruker de som servietter til utebruk. De blåser ikke avsted.
Klem

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails