Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

torsdag, desember 11

Hekla små danseskøyter og litt pynt på vinflaskene

På siste temamøte i husflidslaget ble det produsert julepynt. Vi heklet blant annet skøyter på en stor binders, slik at bindersen skulle fungere som selve skøyten. Litt plundrete og smått å få til (for en som ikke er verdens mest tålmodige), men resultatet ble jeg ganske fornøyd med. Skøytene fungerer nå som pynt i en grankvist ved inngangen.




 

En flaske vin er kjekt å gi bort i julegave til dem som har alt. Jeg har valgt å pynte dem litt slik at de får et mer personlig preg. I anledning julen ble pynten relatert til høytiden.






6 kommentarer:

Sylke Feldhusen sa...

Skøytene ble utrolig søte! Sikkert et pirkearbeid... ;)

Barbros lille atelier sa...

Å, så fine de heklete skøytene var! Supersøte!

Hantverkarglädje sa...

Men va snyggt på vinflaskorna. Tack för det tipset, det måste jag bara pröva, vinflaskan blev ju så mycket roligare och det är ju rätt vanligt att ge bort någon flaska på julen.
Dina små skrinnskor har jag sett modell till och tänkt att göra så bra att du påminner mig här. Ha det så trevligt med julpysslandet.

Vform sa...

Nej men så söööta skrinnskor :o)
Vin- och glöggetiketter brukar min man göra på juldrycken också! De blir fina 'gåbortpresenter'!
Kram och ha det bra!

Edny sine puslerier sa...

Disse skøytene er så søte! Jeg laget et par for noen år siden, og er enig i at det er litt pirkete. Men idéen er veldig smart;) Så koselig å få så fine vinflasker!

helle sa...

Det er bare den sødeste julepynt jeg længe har set, det fungerer så godt med clipsen som skøjte!
Faktisk også en god ide med at give flasker til dem der har alt...og der er mange af os der ikke mangler noget!

God uge, klem Helle

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails