Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

torsdag, april 11

Hekleroser som pynt på vottene

Selv om vinteren er på hell strikkes det fortsatt votter her i huset. Jeg sitter fremdeles inne med mye fin saueull som kan brukes til pyntekant på votter, og derfor fortsetter jeg altså med strikkingen. I bloggen "Olavas verden" finner jeg mye inspirasjon til hekling, og her har jeg også hentet mønsteret til disse søte heklerosene som var morsomme å lage. Passer fint til pynt på litt kjedelige tova votter. Rosene er heklet i tynt vevgarn.
 






Ble lei av å strikke i hvitt og grått, så jeg prøvde meg også på et par votter i blått, og med hekleroser i  blå og grønntoner.



11 kommentarer:

Unknown sa...

Så fine de var. Jeg må nå si at de hvite og grå med rose på er nå nydelige. :))

Janne sa...

WOW!! Noe så skjønt - herlige farger spesiellt hvitt og grått:))

Her er det full vinter igjen, så våren kan en bare ha langt i bakhue...passet egentlig greit for i går kjøpte jeg inn 15 nøster garn, så kan kose meg inne jeg:))

Arkivboksen du har laget med det herlige motivet var NYYYDELIG!!!
Du er så flink Janne!:)

Ønsker deg en nydelig kveld!
Klemmer fra Janne

Ruths datter sa...

Herlighet så fine de er. Det hvite paret er så flott,og når jeg ser det blå så ble jeg forelsket i det også. Nydelig heklet blomst og det hele. Wow..du er flink altså.
Klem

Merethe sa...

Å så fine. Gjør seg skikkelig med ullpynten. Her er det fortsatt kaldt så det går tregt med snø smeltingen. Må vel snart snu nå vel :) God helg til deg. Klemmer Merethe

anneskreative sa...

Lekkert Janne,,,,de vottene ser jo varme ut.
Skal jammen prøve meg på ei slik rose eller to,,,,
God helg til deg.
Klem

Vform sa...

HEJ!
Fantastisk fina vantar!
Lycklig den som är ägare till dessa!!
Ha ett skönt veckoslut!
Kram ♥

MarJE sa...

Hei,
Du og du kor nydelig vottane dine er. Den rosa passa perfekt til pynt...lekkert!!
God Søndag, frå MarJE.

Jatte sa...

Så utrolig flotte votter!!:)

God Søndag,
Klem Klem☺

helle sa...

Flotte vanter, både de blå og de hvide. Uldkanterne er jeg helt vild med!

Nyd næste uge Janne, klem Helle

Hantverkarglädje sa...

De rosorna prydde mycket på vantarna. Ett rätt enkelt sätt att få till det lilla extra.
Jag har också fastnat i stickandet fast det börjar bli vår här men nu har det vänt till disktrasor i bomull för mig. Få se om jag alls kommer att trivas med dem.
Lite klokare att du fortsätter med vantar för dom kommer alltid till användning förr eller senare.
Ha det så gott.

Anonym sa...

With havin so much content and articles do you ever run into
any problems of plagorism or copyright violation? My site has a lot of unique content I've either created myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any methods to help protect against content from being stolen? I'd certainly appreciate it.


Look into my web-site ... home cellulite treatment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails