Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

lørdag, oktober 30

Votter i ullfilt, bilde med snømenn, og tekstilposer i gjenbruksmaterialer

Ullfilt er etterhvert blitt ett av mine favorittmaterialer når det gjelder hobby innen søm og tekstilforming. Jeg benytter som oftest ullfilt fra Stoff og Stil i mine prosjekter. Her har jeg sydd barnevotter i dette materialet. Mønster er hentet fra en Tildabok. Som pynt har jeg brukt heklerosetter i matchende farger. Vottene er foret med polarfleece. Har også sydd et par til meg selv på samme måte, så jeg kan garantere at de er varme.







Når man skal delta på julemarked er man vel forpliktet til å lage noe som er relatert til jul. Som vanlig blir mange av mine bilder dekorert med snømenn. Av en eller annen grunn er jeg hekta på snømenn. Men jeg godtar ikke alle typer snømenn. De bør ikke være for amerikaniserte, og for all del ikke av plast.......






Oktobertemaet i husflidslaget her på Frei, var gjenbruk. Her er det sydd poser av gamle laken, avlagte dongerybukser, gamle kjøkkenhåndklær, broderier fra loppis, knapper og annet funnet i skuffer og skap. Posen i sort og hvitt skal brukes som skopose, mens posen i rødt og hvitt skal brukes på kjøkkenet til oppbevaring av plastposer.

26 kommentarer:

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Du lager så masse fint!
Supre votter,jeg har også planer om slike votter etter å sett de i Tildaboka.De ser kjempegode ut:))
Flott snømannbilde, og posene NYDELIGE, og smarte!
Ønsker deg en herlig søndag:))

helle sa...

Du er så god til at male, Janne, dine snemænd er helt perfekte og præcis som kun du ville male dem sammen med små træsko-piger!! Så fint..

Dejligt at du bruger dine flotte nysyede poser af genbrugsmaterialer til noget praktisk som sko og plasticposer!

Ønsker dig en fortsat god søndag!

Klem Helle

Gry sa...

Så masse fint du lager! Ja, det forplikter å være med på utstillinger...
Jeg bruker den samme ullfilten, når jeg lager pulsvarmere, tror jeg snart har laget 20 par... skal være med på Kulturdagene her hos oss on 14 dager og er borte i nesten hele neste uke, så her utnyttes helgene.
Ha en fin søndag!
Klem : )

Mona sa...

Så nydelige votter. kan nok tenke meg at de er gode og varme. Hvor kan jeg finne mønster til voksenvotter?. Flott hvis du har et tips. Snømannen er jo bare nydelig. Synd at jeg bor så langt unna. En slik hadde nok blitt med meg hjem hvis jeg hadde vært der. Posene er jo bare helt supre. Flott med gjenbruk. Her står ribba i ovnen og jeg har invitert barn med følge og selvfølgelig min gode svigermor. Ha en super søndag.

Mitt hvite hus sa...

herlighet så mye fint du lager. nydelig farge på tøflene og vantene...

og de posene var kjempefine..

klemmer =)

Merethe sa...

Å så mye lekkert du har laget. :) De vottene var flotte. Ble prikken over i en med heklekant og blomster på.

Tove E sa...

Heia, takk for kommentaren:) Vottene er kjempe nydelige, flott farge og fine detaljer. Ønsker deg lykke til med produksjonen:)
Klem

Anne sa...

Kjempe fine votter. De er nok gode og varme :) Koselig bilde du har malt ! Ha en fin kveld videre.

Laila -Karin sa...

Så flotte votter.
Du lager så mye flott.
Her går det mest i bestilte bilder og litt strikking.
Ha en fortsatt fin kveld
Klem

Tino sa...

Så flink du er!
Nydelige votter,de er nok gode og varme ja. Og bildet var også flott, posene likeså.

Ha en fin kveld videre
Klem T

H.T. sa...

Hi,Janne.-)
The gloves are so wonderful and so prefectly decorated with crochet additions.I like the colour too.I also like to work with felt - it is easy to cut,easy to sew and so soft in touch.
Best Regards-Halina-

Min stil sa...

Wow, så flott. Du er virkelig en kreativ sjel.
Klæmmer Susanne

mimmi-leone sa...

Wow...så mye fint!!
Og vottene, her ble jeg forelsket, noe så nydelig!

Artig å høre at du har det på samme måten som meg, når det gjelder å ikke helt "lande" på kvelden, og jeg kjeder meg heller aldri.
Vi er nok heldige som har så mange artige hobbyer.

Hilsen fra Mimmi-Leone

Birgitta sa...

Ser att jag missat att hälsa på hos dej ett tag. Vilka fina tovade etuier du gjort och mormorsrutorna är så vackra. Dina ullvantar tror jag är riktigt varma och sköna. Det kan behövas för snart kommer nog vintern.
Kram Birgitta

Tovepia sa...

Liker så godt det skiltet ditt med snømannen, og vottene så gode og fine ut.
Posene var også kjempefien! Tenker det produseres før julemesse, høres så artig ut;)
Nyt ny uke og klem fra meg;)

h.espe sa...

Så masse flott du har laget! De vottene i ullfilt var knallfine - fikk lyst å prøve jeg også... :o)

Fortsatt fin kveld til deg og flott kommende uke!

Klem fra Hildegunn

Vform sa...

Tack för snäll kommentaren hos mig!
Jaa, Janne .. du sätter nog mycket arbete på dina produkter ... ullvantarna ser sååå sköna ut!
Mysiga snögubbar du målat :0) Vilken god idé att sy påsar av återanvända tyger!
Hoppas att försäljningen blir bra :)

God fortsättning!
Kram Vivan

Elkat sa...

Flotte votter og bilde du har laget.Ja nå går det unna fram mot jul...
Ha en fin kveld videre!

yesheimen sa...

Du har alltid noe nytt selvlaget å vise oss. Jeg er mektig imponert. Du kan så mye, og får det virkelig til. Kjempeflotte votter som helt sikkert skal vame en hand i vinter.
Og disse flotte bildene dine altså, tar av meg hatten for deg.
Smarte oppevarings-poser også.
Ønsker deg en ny fin uke og måned.
Klem fra Ann<3

Ruths datter sa...

Hei Janne!
For noen flotte poser du har laget. Begge to var helt knas. Bildene er også virkelig flotte. Skal si at du er flink. Høres ut som om husflidlaget deres på Frei er kjekt å være med i.Ønsker deg en flott ny uke og en fin ny måned.
Klem

Smykkas sa...

Superflotte pulsvarmere du har laget i fantastiske høstfarger.

Kjøkkenposene var kjempelekre, og snømennene var fantastisk søte.

Blir du med på min lille give away?

Klem

Ann Tove sa...

Her var mykje fint.
Ja, det nærmar seg julemessetid, då er det vel storproduksjon rundtom. Eg har meldt meg på julemesse her på øya, og prøver lage litt ekstra i den anledning.

Anonym sa...

Hei.Så mye fint.Har ikke ord.Riktig kjempe fint.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Hantverkarglädje sa...

Du kan konsten att få allt att bli vackert. Verkar som du både målar,syr, stickar m.m. Så gör även jag för jag tycker att det är roligt att variera. Ha det så gott i höstmörkret.

Magdalena sa...

så flotte votter, og så nydleig snømann bilde... så flinke du e!!

Siv sa...

Hei! Her var det veldig mye fint å se, så jeg legger meg til som følger. Kommer tilbake og ser mer senere. Ønsker deg ei koselig helg :o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails