Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

mandag, april 14

Biscotti og olivenbrød


I kveld har jeg svingt meg litt på kjøkkenet. Tenkte jeg skulle bake olivenbrød for å putte i fryseren. Vi pleier å bruke dette i matpakkene som variasjon til det vanlige brødet. I tillegg prøvde jeg meg på de italienske kjeksene som kalles biscotti. De inneholder blant annet mandler og sitronskall og skal stekes to ganger. Etter første steking avkjøles de litt og skæres opp på skrå, deretter får de en omgang til i stekovnen. De blir veldig sprø og smakfulle. Italienerne dypper dem gjerne i rødvin når de spises, men jeg er ikke sikker på om jeg er så glad i smuler i glasset til at jeg vil prøve dette.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails