Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

mandag, april 21

Dekorert koffert som dåpsgave

Det har nærmest blitt en tradisjon for meg å gi en liten koffert i dåpsgave til barna i familien. Koffertene kjøpes hos Panduro, og så er det opp til hver enkelt hvordan kofferten skal se ut. For min del startet jeg med å grunne med en lys grønnfarge. Deretter pyntet jeg kofferten med designark, serviettmotiver, cliparts fra nettet og frihåndsmaling. Fra en gammel sangbok kopierte jeg en sang som passet bra til formålet. En slik koffert kan brukes til å oppbevare dåpskortene i.











Det var et strålende vær da vi var i barnedåp.  Deilig å kunne være ute uten å måtte kle seg med yttertøy og lue. Her luftes kystdrakten min for første gang i år.


Fouten å ha vært i barnedåp har vi brukt deler av påsken med tømmerhogst på hytta.  Litt skummelt å felle slike store trær, og ganske tungt å trille kubber av denne størrelsen. Men arbeide som dette gir utrolig mye gratis trening.


Vi har hatt flere dager med strålende vær i påsken, og dermed muligheter for flotte turer i naturen. I dag har jeg hatt årets første tur til Freikollen, som er det høyeste fjellet her i kommunen. Det var på sin plass etter mye kake og godtespising i mange dager.


Utsikt mot Krifast og Gjemnes.
  Utsikt mot Averøy.
 Utsikt mot Kristiansund.



9 kommentarer:

Sylke Feldhusen sa...

Det er en fin og helt spesiell dåpsgave! Og så kjekt å samle alt på en plass!

Fine naturbilder :)

Unknown sa...

Nydelig koffert du har dekorert, må være fint å få en slik i gave. ser at du har nytt finværet med turer du også. Så fin du er i bunaden din. ;-)

Edny sine puslerier sa...

Så koselig og personlig dåpsgave! Veldig fin å samle minner i;) Så flott du er i kystdrakta di. Takk for nydelige utsiktsbilder! Det er et praktfullt vær vi har hatt.

Hantverkarglädje sa...

En sådan tur tror jag vi alla skulle behöva efter påsken. Alltid blir det mera gott än i vanliga fall.
En jättefin idé att ge en koffert. Du gör ju dem så fina och så blir de förståss personliga. Säkert alldeles tacksamt att få en sådan present.


Vform sa...

Hej Janne!
Tack för besöket!
Ser att vi alla haft samma fina väder över påsken :)
FINT är också det du målat ... ett minne för livet för den lille!
För att inte tala om DIG SJÄLV! Jättefin är DU i din dräkt!!

På tal om påskhäxor, så är det en tradition att barnen klär ut sig och går runt i gårdarna och får påskgodis i sina kaffepannor :)
Här bränns påskbrasor på lördagkvällen och vi äter mycket godis och påskägg :) ... :(
Så motion behövs både här och där !!
Vilken underbar natur du visar!
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram ♥

Knutine sa...

Kofferten ble nydelig,et minne for livet.
Kysrdrakten er alltid vakker i et slikt motiv :-)

Ha en flott dag-

Birgitte sa...

Så flott med så personlig dåpsgave! Det blir vel gratis ved også fra den trefellingen? Det er godt til vinteren. Fine turbilder:)

helle sa...

Så fin du er i din dragt, er det noget man selv syr? Kufferten lavet personligt til en lille dreng eller pige er en fryd for øjet!!
Gratis træning i enhver form skal man endelig gå i kast med, det giver så meget mening!

Her er vejret flot, flot..

Klem Helle

Moski sa...

For en original og flott dåpsgave. Mer personlig kan det jo ikke bli.
Naturen hos dere er så vakker. Godt for kropp og sjel å kunne ta gåturer i sånne omgivelser. Ha en fin helg!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails