Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

fredag, august 26

En liten dåpsgave

Det kommer stadig nye medlemmer i familien. Så for noen måneder siden ble jeg igjen "gammeltante" til en liten gutt. Forrige helg ble han døpt, og jeg dekorerte en liten koffert som dåpsgave. Synes slike små kofferter passer godt til oppbevaring av dåpskort og andre hilsener som små barn ofte får. Jeg er litt gammeldags og har vanskeligheter med å avvike fra den lyseblå fargen som har fulgt små guttebabyer i alle år, og dermed ble det blått også denne gang. Har brukt forskjellige teknikker til denne kofferten, både decoupage og frihåndsmaling. Gammeldagse glansbilder hører også med i min verden. Kroklisser ble brukt til å danne et samlende inntrykk av det hele.







Dåpsbarnet fikk navnet Tobias, så det måtte være med på kofferten. Bokstavene er laget ved hjelp av sjablonger.







Baksiden av kofferten.......

24 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

For en fantastisk dåpsgave!! Så kreativt og flott!
Kjempesmart til å ta vare på kort o. l. Tipper gaven falt i smak:-)

Klem

Smykkas sa...

Jeg vet faktisk ikke hvilke superlativer jeg skal hente fram. Tenk å få noe så flott i dåpsgave.

Dette med blått til gutter henger nok ved oss alle. Mitt barnebarn på tre er rask til å si at rosa er jentefarge og blått er guttefarge. Dermed basta.

Gammeldagse glans er helt fantastisk.


Klem

Annelis hantverk sa...

Så fin koffert du gjort och passar ju perfekt till den lilla som han sen kan lägga sina saker i!
Ha en fin helg!

Merethe sa...

Lekker!!! Du er rå flink til å male og sette sammen farger og effekter til et vakkert inntrykk.God helg. :)

Unknown sa...

Så nydelig og flott dåpsgave. Du er så flink. :))

Tovepia sa...

For en flott dåpsgave!! Dette er jo virkelig en gave for livet, så artig å se på senere når han blir større.
Jeg har havnet på Nordmøre og så langt skinner sola;)
Nyt helga, klem fra meg;)

Hantverkarglädje sa...

Du gör alltid så jättefina gåvor och har så intressanta idéer att man blir aningen avis. Fortsätt bara låta även oss njuta av dessa goda idéer. Ha en trevlig veekend.

anneskreative sa...

Så lekker,,,dette kan du virkelig.
Lur ide også,,,en koffert til alle minnene.
Ha en fin helg.
Anne

"Romfortrivsel" sa...

En fantastisk flott og personlig dåpsgave. lir alltidg så inspirert når jeg ser hos deg. Tenker: det var en god ide, sånn kan jeg kanskje lage...
Men dette er du suveren på!
Ha en strålende helg!

Gry sa...

Så utrolig søt den var!
Dette er du så god på!
Tror at alt du tar i blir til gull!!
Ønsker deg ei flott helg!
Klem : )

helle sa...

Åh Janne, hvor blev den kær! Jeg er enig med dig i at det er svært at komme udenom lyseblåt til de små drenge!

Nyd weekenden...klem Helle

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Åhh, så nydelige denne var, Janne! En super ide, og så hyggelig dekorert!

Ønsker deg en god helg!

Klem Cathrine :-)

Vform sa...

Åh, vad FIN den är!
Ett underbart minne att samla i genom livet!
Och grattis till ännu ett barn att pyssla om!
Ha en skön helg, Janne!
Kram Vivan

Violetta sa...

Så utroooolig koselig dåpsgave, og så flott laget av deg! En kjempeide til andre nevenyttige også. Tenk for et fint sted å gjemme minner!
10 poeng til deg der! :)

Anonym sa...

Hei.Det har jeg ikke fått med meg at du har blitt gammeltante igjen.Den var kjempe fin.Nydelig ,koselig navn på gutten.Ønsker deg en riktig fin helg videre.Klem fra Bodil.

Klarafina sa...

Så søt! Perfekt til oppbevaring av minner. Jeg får komme tilbake med en bestilling når mitt barnebarn har kommet til verden :)

Tino sa...

Hei
Takk for hyggelig hilsen, det føles godt å være tilbake.
Så koselig at det har kommet baby hos dere og, og for en flott gave du har laget!
Ønsker deg en herlig søndag!
Klem T

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Herlig dåpsgave!
Kjempesmart til kort og gaver, som en minnekoffert:)
Og fantastisk vakkert dekorert som alt fra din hånd!
Likte det nostalgiske preget.
Klem til deg!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Bruker vanlig snekkersag/håndsag, pluss at jeg har brukt ei slik lita baufil:)
Det går mer i "man tager hva man haver" når jeg setter i gang noe:))

Hilde sa...

Så vakkert det ble! Selvlagede gaver er ofte de beste... Jentene mine fikk små dukkesenger til sin dåp for mange år siden, og de er en kjær skatt...
Hilde

Ruths datter sa...

Veldig flott. Så glade de må bli over å få noe så personlig. Nå har du overgått deg selv Janne. Flinkisen.
klem

Lindas hobbyhjørne sa...

For en kjempeide ! Har aldri tenkt så langt før, noe å ta med seg videre :)
Ha en fin dag, klem.

Grip dagen sa...

Kofferten var nydelig. Slik en lur ting å gi bort! Den kan jo brukes til skattekiste for å gjemme de første sko, spesielle babyklær, fine tegninger o.l. En slik hadde jeg blitt glad for å få til mine barn.
Det er lenge siden jeg har besøkt bloggen din. Så her var det utrolig mange kreative nyheter. Så gøy å se!!!
Ha ei flott helg.
Klem Marit

Lissie sa...

Nyydelig og veldig kreativt! Tipper den faller i smak hos barnet etter hvert

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails