Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

mandag, april 11

Småting i saueskinn

I helga (fredagskveld og hele lørdag) var jeg i Molde på kurs. Der lærte vi å sy småting i saueskinn. Kurset ble arrangert av Molde husflidslag og kursleder var Britt Solheim, som kanskje kan være berettiget til tittelen "skinnfellguru" i Norge. Hun reiser rundt om i landet og har kurs i skinnfellsøm, og nå også i å sy småting i skinn. Britt Solheim har gitt ut to bøker om skinnfellsying, og har også nettstedet Skinnfell.no og bloggen, Britt sin skinnfellblogg. Det er kjempetrivelig å være med på en slik samling av superivrige damer med felles interesse.

Å lage pulsvarmere var en selvfølge da muligheten bød seg. Sikkert de varmeste jeg har
laget til nå. De ble litt "julete", så det er mulig jeg bytter ut de røde knappene med svarte istedet. Eller kanskje de skal bli mine julepulsvarmere, som skal brukes kun i desember.......





Et par små babyvotter ble også sydd. Valgte å trykke mønster på hele votten. På den måten vises ikke smuss og skitt så godt. Disse blir sikkert liggende på vent ( i håp om at jeg blir bestemor en gang).




En boa ble det også tid til. Alt for varm nå, men regner med den blir god å ta fram til neste vinter.



I går var det vår her på Nordmøre, og jeg og gubben tok en spasertur i Kringsjå i Kristiansund. Det var hele 17 varmegrader og det herlige været måtte benyttes utendørs. Her er noen bilder fra Kringsjå (turområde med oppmurte spaserveier) og Varden (gammel vaktpost og utkikksplass) i Kristiansund. Her er utsikt både utover byen og ut mot havet. Rundt om er det sittebenker hvor man kan sette seg ned og nyte utsikten.
















17 kommentarer:

Unknown sa...

Så nydelig det var. Jeg er helt enig med deg. Gjem de og ta de frem til neste vinter. Da har du noe unikt. Nydelige bilder. :))

Orlaug sa...

Ååå, so fine nydelege du har laga....med fint mønster.
Heldig du som fekk vere med på slikt kurs.
Her òg er våren komen for fullt.....deilig!!

Tovepia sa...

Jøjemeg så nydelige saker du fikk laget!! La de være julepulser, slett ikke dumt det.
Vi kjenner våren er på vei nå, men har ikke disse gradene her ennå; nå satser jeg alle gradene til påskeferien;)
Nydelige bilder fra Krsund!

Barbros lille atelier sa...

Wow, for noen nydelige pulsvarmere og votter du har laget! Utrolig fint mønster! Du er superflink:-)

Klem

Nostalgia sa...

så nydelige ting !!! Slikt kurs kunne jeg godt tenkt meg ja :-)

Nydelige vårbilder du viser :-)

Ønsker deg en fortsatt fin uke !
Klem, Nostalgia

"Romfortrivsel" sa...

Så flotte saker du fikk laget på kurset! Nydelig den trykkeblokken med blomst til vottene. Den skulle jeg gjerne hatt til trykkingen i morgen! Kjenner jeg gleder meg voldsomt. Har prøvd og tegnet litt her i helgen for å se hva som blir finest.
Jeg har en skikkelig fin nakke igjen, men jeg har langhåret spælsau, så den blir for tykk til småprodukter. Du har vel brukt pelssau?
Moro å se hos deg, og heldiggrisen du som har "guruen" som kursholder!

Siv sa...

Du verden, så flotte ting du har laga i saueskinn! Det gjorde seg veldig med det røde også! Vakkert! :o)

Tino sa...

Så nydelig, og flott mønster!
Har et par saueskinnsvotter som jeg fikk av moren min for mange år siden, utrolig varme og gode.
Klem T

Mona sa...

Dette var flott. Må jo være utrolig gode og varme. Lekkert!

Elkat sa...

Flotte bilder!!
Nydelige saker du har laget,deilig med ting i sauskinn..Blir godt å finne til høsten..
Ha en fin kveld.

Klarafina sa...

Duådu så nydelige ting! Et slikt kurs hadde jeg likt å være med på :)

Kort og Søm sa...

Veldig fine ting du har laget!
Hilsen Fredrikke

Smykkas sa...

Det var noen eventyrlig vakre ting du har laget. Det er alltid lurt å ha noe liggende på lur, enten den ene eller andre anledningen skulle by seg til å gi en gave.

Flotte bilder fra vandringen.

Klem

Vform sa...

Ååå, vilka fina pulsvärmare och vantar du gjort ... fantastiska!!
Vad du kan :)
Tänk att ni har 17 grader ... vi har ca 5 grader! :/
Men vi väntar troget ;)
Roligt att få se bilder på omgivningen också! Fint i naturen!
Ha det bra!
Kram V.

Sylke Feldhusen sa...

Så fine ting du har laget, flotte mønstre! Turområdet der dere gikk, så også trivelig ut!

Ha en fin kveld!

"Romfortrivsel" sa...

Takk for ros fra en ekspert!
Ei på kurset hadde et lysegrått skinn, og trykket med lysegrå farge. Det ble skikkelig lekkert!
Ja, jeg ser slett ikke bort i fra at det blir flere treff/ kurs. Er bare et par som driver med kurs her, så kursene er fulltegnet for høsten. Men jeg kan jo kjøpe skinn og sy selv. Har en kollega som har trykkeblokker som jeg sikkert kunne låne eller "leie". Vi får se hva tiden bringer....
Snart helg. Håper din blir god!

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Du, så lekkre saker du har laget!
Likte så godt mønstret:)
Og disse varmer virkelig,har hatt slike votter og tøffler til ungene:)
Flotte turbilder også, har vært i Kristiansund flere ganger og det mange fine steder der.
Ha en fin fredag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails