Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

torsdag, mars 10

Ikke akkurat Odd Molly, men kanskje en Odd Janne....

For 2-3 år siden kjøpte jeg et chenillestoff i rosatoner på Stoff og Stil i Trondheim. Det ble liggende i skapet både vel og lenge, helt til nå i vinterferien. Fikk plutselig lyst til å sy, og bestemte meg for å bruke stoffet til en tunika til meg selv. Den er ganske vid og romslig, og dermed ble det ikke nok chenillestoff til ermene. Av den grunn er altså ermene blitt rutete. For å matche ermene måtte jeg også sy en rutekant nederst. Med andre ord ble den helt annerledes enn det jeg opprinnelig hadde tenkt, men jeg er ganske fornøyd likevel. I mangel på klær av merke Odd Molly, vil jeg kalle denne Odd Janne. Uten sammenligning forøvrig.......








Har også strikket et babyteteppe av garntypene Plummet og Finull (dobbelt garn). Det angoraliknende Plummetgarnet gjør at teppet blir ganske mykt og lett. Heklet en hullkant rundt hele teppet, og tredde en blonde gjennom til pynt. Teppet ble gitt i gave til en liten slektning som ble født for 2-3 uker siden.



24 kommentarer:

Ann Tove sa...

Den tunikaen var lekker, supert med rutete ermer og kant nede.
Teppet ser mjukt og godt ut, herleg å tulle rundt ein liten verdensborger.

Tovepia sa...

Rålekker!! Faktisk bare fint at du gikk tom for stoff, for ermene gjorde seg virkelig!
Flott teppe!..strikker selv på et babyteppe for øyeblikket;)
Nyt helga, klem fra meg;)

Gry sa...

Kjempefin tunika Janne! Den kan godt måle seg med Odd Molly! : )
Og teppet var vakkert, så koselig å gi små slektninger noe så spesiellt.
Ha ei fin helg! Klem : )

Sylke Feldhusen sa...

Så fine ting du har laget. Det var flott med det rutete stoffet på tunikaen!

Jorunn sa...

Kjempefin tunika du har sydd! Som alltid er du flink med detaljene, ble lekkert med blonde og hjerte, kantbånd, og rutete stoff.
Strikketeppet har også fine detaljer, hjerteknappen var bare skjønn. Selv om teppet er luftig og lett ser det godt og varmt ut :)

Barbros lille atelier sa...

Oj, så lekker! Helt på høyde med Odd Molly:-)
Nydelig babyteppe og!

Feline sa...

Nydelig tunika! Det gjorde seg med det rutete stoffet, og den søte pynten frempå.
Teppet var også veldig lekkert. Kjekt å gi bort noe hjemmelaget.

"Romfortrivsel" sa...

Åh, så flotte saker! Jeg smeltet helt for begge deler.
Du er kjempeflink til å både sy og strikke!
God helg, etterhvert, til deg!

Ruths datter sa...

Virkelig lekker den tunikaen. Nydelig farge og sikkert lekker på deg. Så flink du er til å sy og kreere.
Klem og god helg

johanne`s rom sa...

Wow, bærre lekkert. Du trenger ikke bruke penger på å kjøpe dyre merkeklær, den var flott og ingen har maken. Teppet så også hærlig ut, og så fint med blonden rundt. God helg til deg.

Nikoline sa...

Kjempeflott både tunika og babyteppe! Synes det er flott med å kombinera forskjellige stoff. Eg driv på med tunika eg også,strikking og stoff i kombinasjon hjå meg..
Så skal eg bli bestemor igjen i juli, så det er kanskje på tide å finna fram garn og heklekrok for meg også..?
Ha ein strålande dag:0)

Unknown sa...

Synes den var kjempefin fine farger og stoffsammensetning. ha en fin fredag. :))

Hantverkarglädje sa...

Jättesnyggt. Tror bestämt att det blev trevligare med rutiga ärmar. Väldigt gott påhitt. Ha en fin helg.

Turid sa...

Herlig "Hand Made " fra deg- tunika er mitt favoritt plagg for tida...i flece, i ull osv.

anneskreative sa...

Jeg syntes jammen Odd Janne har grepet om tunika design,,,,,
den blejo lekker,,,og bare din.
Koselig teppe du har strikket,,,,,gjør seg med en heklekant oh litt blonder....
Ha en fin helg.

Vform sa...

Hej Janne!
Tack för hälsningen!
Du är snäll du ...
Visst ska man ha en egen "Molly", och din är jättefin :)
Härlig fin och mjuk babyfilt du har gjort!
Ha en bra dag i väntan på våren ;)
Kram V.

Hellemor sa...

Så fiiin den kjole/tunika er! Midt i blinken - akkurat sånn jeg også liker det :-)
Og om det er Odd Janne, Odd Helle eller Odd Molly kan vel komme ut på et :-)
Kjempefine ting, du!

Klemmer

Violetta sa...

Å jo da, den kan godt sammenlignes så fin som den ble! Et ekstra pluss for anstendig prisnivå! :)

Veronika sa...

Kjempenydelig tunika!! Det rutete stoffet gjorde susen:)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så masse fint du lager!
Superherlig tunika Janne, og det rutete stoffet passet flott:)
Nydelig babyteppet også,med fine detaljer.

Ønsker deg en fin kveld og ny uke!

Tino sa...

Den tunikaen var lekker, og kan fint måle seg med Odd Molly!
Babyteppet så deilig og mykt ut, fint med heklekanten rundt.
Takk for gode ord hos meg.
Klem T

mattasmona sa...

Härlig tunika! Vad duktig du är.
Och babyfilten gillar jag också. Den ser så gosig ut och fin ide med spetsen!
Kram, Mona

Anne sa...

Nydelig tunika og babyteppe !
Herlige farger :)
Ha en fin uke videre!

Anonym sa...

Hei.Kjempe søt Tunika.Nydelig.Sikker deilig stoff ser så deilig ut.Riktig fint babyteppe.Gratulerer som gammeltante igjen.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails