Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

fredag, august 14

Et lite bilde og en kjempegod bok

Jeg er nok litt hekta på barnebilder med litt nostalgiskt preg. Her har jeg laget enda et bilde av dette slaget, denne gangen med strukturpasta rundt selve motivet. Til oppheng er det brukt snor av nupereller.



Og så må jeg anbefale en bok jeg har lest i sommer. Den er av det slaget som er vanskelig å legge fra seg, når man først har begynt å lese. Boka jeg referer til er "Øya" av Victoria Hislof. Det meste av handlingen foregår på Kreta, og på den lille øya Spinalonga som ligger like utenfor Kreta. For 50 - 60 år siden ble spedalske grekere forvist til denne lille øya, og boka omhandler hvordan de bygde opp sitt eget lille samfunn på denne øya. Til tross for at de spedalske var isolert fra omverdenen, og til tross for store plager pga. sykdommen, greide de å skape en tilnærmet normal tilværelse der ute. For oss som har vært på Kreta er det lett å kjenne seg igjen både i forhold til steder og andre elementer som blir beskrevet i boka. Det som gjør dette så interessant er at boka omhandler noe som har foregått i virkeligheten, selv om hovedpersonene er oppdiktet. Sjekker man i leksikon finner man utførlig beskrivelser og bilder fra denne øya, som i dag er en turistattraksjon på Kreta.

12 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Så söt barntavlan är och texten var mycket fin. Boken verkar också vara intressant.
Önskar dig en fin dag!

reSIRIkulert sa...

Eg forstår godt kvifor du likar slike barnebilete, og dette var nydeleg. Du er verkeleg flink.
'Øya' står øverst på 'bøker-eg-skal-lesa'-lista mi..
Klem frå Siri

Anonym sa...

Hei.Virkelig fint bilde du har laget.Søtt Takk for anbefaligen for boka.Ha en riktig fin helg.Nå ble det sol igjen deilig.Bodil

Hulda sa...

Det bildet var fantastisk fint! Så enkelt og flott.

Hilde Heimdal sa...

Så fiiine bilder du har laget :)

anneskreative sa...

Så søte barnebildene dine ble,,,,,
Den boka har jeg også lest,,,er helt enig med deg , den var vanskeølig og legge fra seg.
Gripende historie,,,,særlig når en tenker på at det er ikke mange år siden det var virkelighet.
Hadde vært fint og vært på Spinalonga en gang,,,,
Ha en fin helg.
Anne

Monicas sa...

heisann på en lørdagskveld..så koselig med besøk av deg...:) du, den boka fikk jeg av naboen min her i forrige uke, å har enda ikke startet på den..gleda mæ,,bildet va nyyyyyyyydelig..klem herfra

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Herlig bilde med nydelig motiv!
Flott tid til hobbyprosjekter av alle slag nå som kveldene blir mørkere.
Tenne masse levende og krype inn i varmen inne:)
Ha en fin søndag!

Laila -Karin sa...

Hei
Nydelig bilde , akkurat det motivet har jeg brukt endel på kort.
Har ikke vært her hos deg før , men vil gjerne følge.
Har to konkuranser gående hos meg .
Ta en titt om du vil
Ha en fin søndag

Tino sa...

Første gang jeg er innom her. Nydelig bilde du har laget. Boken "øya" står på ønskelisten min også, høres spennende ut.
Ha en fin Søndag :)

Pia sa...

Kjempesøtt bilde!

Klarafina sa...

Øya har jeg også lest i sommer. Den var virkelig bra - greide ikke å legge den fra meg før den var ferdiglest.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails