Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

onsdag, september 3

Hjemmelaget eplemos, hjertebilde og tur til Lyngstadfjellet

Det er sikkert mange som er så heldige å ha et bugnende epletre i hagen akkurat nå. Jeg er en av dem, og i går kveld var jeg på innhøsting av de største eplene.  Tilslørte bondepiker er en av mine dessertfavoritter, og nå fant jeg ut at jeg skulle lage eplemosen selv i stedet for å kjøpe den.  Oppskriften fant jeg hos Gry´s kjøkkenskriverier.




Innimellom er det også blitt tilbragt litt tid på hobbyrommet. Nok en gang ble det et hjertebilde. Teksten i bildet er ganske betegnende for meg som person. Jeg trives best når alt er helt ved det vanlige.................




Forrige lørdag var vi på en Stikk ut-tur til nabokommunen Eide og Lyngstadfjellet. Vi trodde i utgangspunktet at dette var en lett og rask tur, men hjertepumpa fikk jobbe mer enn vi forventet. Men utsikten fra toppen var verd den til dels bratte oppstigningen.


Her står jeg med utsikt mot fjellet Stemshesten og havområdet Hustadvika. Vakkert med både fjord og fjell på samme tid.


10 kommentarer:

Tovepia sa...

Her var det mye godt både for gane og øye..skulle ha meldt mæ på slik stikk-ut-tur æ å:)
Nyt uka videre;)

helle sa...

Hvor flot en udsigt, og godt I finder tid til at komme ud i naturen og nyde den. Bondepige med slør kalder vi det i DK, eller bare æblekage og det er også én af mine favoritter. Alle bliver glade når de får æblekage til dessert eller til eftermiddagskaffen om søndagen.
Ja, hverdags rutiner er godt og trygt og det udtrykker dit nye projekt så fint!

Klem Helle

Hantverkarglädje sa...

Åååå vilken utsikt du visar här igen, jag bara längtar till fjällen.
Ett väldigt fint hjärta har du här, tror att jag skall "norpa" den texten från dig för det är ju så sant att en vanlig dag är en perfekt dag bara vi lyckas tänka efter.
Ha det gott.

Anonym sa...

Så koselig med epletre. Eplekake med vaniljeis eller krem er noe av det beste som finnes slurp. :O) Kjempefint bilde du har laget flinka.
Ha en fin dag.

Vform sa...

Hej Janne!
Jag har också gjort äppelmos ... alltid gott :)
Fin text på hjärtat ... så sant!
Sist .... UNDERBAR natur ni har!!
Ha en fin dag!
Kramar Vivan

Birgitte sa...

Lekkert hjertebilde! Skulle gjerne hatt en smak av de tilslørte bondepikene, for det må være herlig med norske epler :)

Merethe sa...

Så flittig du er.Eplemos er jo så godt. Her har jeg to epler på hele tre trær :) det skal sies at de er supergamle og står i hagen kun for sjarmens skyld. Men jeg kan kanskje lage en eplemuffins eller to :-D Fint bilde du har laget. Alltid fine av stemte farger.

Ruths datter sa...

Lyngstadfjellet har vi tilgode. Er på hytta nå, og koser oss i finværet.
klem

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Hjemmelaget eplemos er supergodt!
Mye mer smak enn det enn det en kjøper.
Og vakkert bilde du har laget! De vanlige dagene er de beste synes jeg også:)
Nydelige naturbilder!
Herlig å stå på toppen og se utovet det vakre landskapet.
Ønsker deg en fin kveld!

Janne sa...

Nydelig hjertebilde du har laget!!
og eplemost var kansje en ide å forsøke seg på...
Ønsker deg en nydelig kveld!
Klemmer fra Janne

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails